Viittomakielen tulkin voi tilata kuulovammainen itse tai hänen valtuuttama henkilö. Tilaamisesta kannattaa sopia etukäteen, ettei tule turhaan tehtyä kaksinkertaista tilausta.
Vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelun järjestäminen on siirtynyt kunnilta Kansaneläkelaitokselle 1.9.2010 alkaen. Tulkkaustilaukset, jotka ovat vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelun annetun lain mukaisia, tehdään Kelan tulkkausvälityskeskukseen.
Palveluajat
Ma–Pe 7.30–20
La 8–15
Su ja juhlapyhinä suljettu
Yhteystiedot
Alue | Puhelin ja tekstiviesti | Sähköposti |
---|---|---|
Läntinen | 020 634 4811 | vatu.lantinen@kela.fi |
Uusimaa | 020 634 4810 | vatu.uusimaa@kela.fi |
Keskinen | 020 634 4813 | vatu.keskinen@kela.fi |
Pohjanmaa | 020 634 4812 | vatu.pohjanmaa@kela.fi |
Itäinen | 020 634 4814 | vatu.itainen@kela.fi |
Pohjoinen | 020 634 4815 | vatu.pohjoinen@kela.fi |
Opettajan tilaaminen ja tulkkaustilaukset joita ei tehdä Kelan kautta, voidaan tehdä suoraan palveluntuottajalle.
Viitoppa Oy
Puh. ja tekstiviestit 045 7831 0008
viitoppa(at)viitoppa.fi
Kelan välityskeskuksen aukioloaikoina tilaukset tulee tehdä aina välityskeskukseen. Kun välityskeskus on suljettu ja sinulla on hätätilanne, voit ottaa yhteyttä suoraan tulkkeihimme. Tulkki lähtee hätätilanteessa tulkiksi, jos se on hänelle mahdollista.